Drieduizendste bezoeker Oudheidkamer

Donderdag wachtte familie Heijboer uit Amersfoort een verrassing bij hun bezoek aan de Oudheidkamer: ze waren de 3000ste bezoeker! Dat betekende een feestelijk onthaal in het kleine, knusse museum in Den Burg.

Familie Heijboerin de kruidentuinTexelliefhebbers

De familie, bestaande uit vader Jan, moeder Annette en dochter Julia, zijn echte museum- en Texelliefhebbers. Vorig jaar waren ze al van plan geweest om naar de Oudheidkamer te gaan, maar toen was het er niet van gekomen. Een bezoek aan het museum stond dit jaar dan ook bovenaan hun lijstje.

Producten uit de tuin

Henk Snijders is al vele jaren vaste vrijwilliger bij de Oudheidkamer. Hij had toevallig ‘dienst’ toen de teller op 3000 bezoekers kwam te staan. Vrijwilligerscoördinator Kelly Lexmond was ook aanwezig om de familie te ontvangen met een tasje met cadeautjes. Hierin zaten onder andere zelfgemaakte producten van kruiden uit de tuin van de Oudheidkamer.

Toevallig bezoek

De Oudheidkamer heeft dit jaar tot nu toe een vijfde meer bezoekers mogen ontvangen dan vorig jaar. Dankzij de enthousiaste inzet van vrijwilligers is het museum van maandag t/m zaterdag open. Zo kunnen ook mensen die er toevallig langskomen, opeens verrast worden door het mooie museum. De familie Heijboer genoot, na de verrassingsontvangst, van de inrichting van het huis, de tentoonstellingen en de kruidentuin.