Zustermuseum van Kaap Skil

De Oudheidkamer en Kaap Skil in Oudeschild werken samen onder de koepel van de Stichting Texels Museum.

Beide musea belichten verschillende aspecten van de Texelse geschiedenis: Kaap Skil het leven op en naast de zee, de Oudheidkamer het leven in de dorpen.

Kaap Skil

Kaap Skil is een uniek museum op Texel dat internationale prijzen ontving voor de architectuur en exposities met VOC-vondsten, VOC-schepen (spectaculaire maquette), een levendig openluchtmuseum en een klassieke windmolen. Zowel binnen als buiten is veel te zien en beleven!

Naar de website van Kaap Skil

Stichting Texels Museum

Vier Texelse musea werken samen onder de hoede van de Stichting Texels Museum. Naast de Oudheidkamer en Kaap Skil zijn dat Ecomare en de vuurtoren. De koepelorganisatie heeft een eigen website, waar u terecht kunt voor informatie, de jaarverslagen en het Strategisch Plan 2016-2020.