Welkom bij Oudheidkamer Texel

Welkom in Oudheidkamer Texel; één van de oudste huizen op Texel met een inrichting uit de tijd van oma’s oma. Het huis, de kruidentuin en de vrijwilligers staan klaar om bezoekers het Texelse leven van vroeger te laten ervaren.

Tentoonstelling

Met trots presenteren we een nieuwe tijdelijke tentoonstelling. In Spelen met het verleden ontdek je het spelen en speelgoed van vroeger. Je zult er vast nog een hoop dingen herkennen! Spelen is van alle tijden, maar de spelletjes en het speelgoed hebben een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Ontdek het zelf bij de Oudheidkamer. Er is ook speelgoed om zelf mee te spelen.

Tarief

Het pittoreske museum in het centrum van Den Burg is van maandag t/m zaterdag te bezoeken. Om de drempel voor jongeren te verlagen, betalen zij gereduceerd tarief. Voor bezoekers van 4 t/m 18 jaar bedraagt de entree € 3,00. Volwassenen betalen € 5,00. Met een Texelse museumkaart of de landelijke Museumkaart is de entree gratis. Tijdens de Museumweek, van 30 maart t/m 5 april, mogen mensen ook met de Museumkaart van een ander gratis naar het museum. Dit is een landelijke actie van de Museumvereniging en geldt voor alle musea waar de Museumkaart geldig is.

• Entree Oudheidkamer